Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać

Cyceron
prezentacja

Nasi partnerzy

godlo bip2

Wycieczka w Sudety i do "Złotej Pragi"

Wycieczka do Pragi 2016/2017_5   W dniach 8 – 10 maja 2017 roku uczniowie Gimnazjum w Lipnie pod opieką nauczycieli: pani I. Lorenc-Zimniak, pani I. Zielińskiej, pani H. Straburzyńskiej i pana D. Podgórskiego brali udział w wycieczce do Liberca, Harrachova, Pragi i Szklarskiej Poręby.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Liberec, gdzie spędziliśmy ciekawie czas w centrum iQlandia, w którym mogliśmy zobaczyć interesujące doświadczenia z fizyki, chemii i biologii, ale także skorzystać z symulatora trzęsienia ziemi i stanu nieważkości. Była również okazja do zabawy z wspaniałym robotem- humanoidem. Następnym punktem wycieczki był Harrachov, w którym mogliśmy podziwiać mamucią skocznię oraz Wodospad Mumlawy o wysokości 12 metrów.
W drugim dniu udaliśmy się do głównego celu naszej wycieczki, czyli Pragi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy na Hradczanach- wzgórzu rozciągającym się nad rzeką Wełtawą. Zobaczyliśmy piękną katedrę św. Wita oraz Zamek Praski, gdzie swoją siedzibę ma prezydent Czech. Później odwiedziliśmy ogrody senackie, w których zobaczyliśmy piękne pawie oraz Ścianę Tajemnic i Niespodzianek wykonaną z masy wulkanicznej. Kolejnym miejscem w Pradze, które zwiedzaliśmy był Rynek Staromiejski ze słynnym zegarem, a następnie byliśmy na Placu Wacława.
Ostatniego dnia naszych wojaży zobaczyliśmy piękny wodospad Kamieńczyk, którego próg znajduje się na wysokości 843 m n.p.m., a przy którym były niegdyś kręcone sceny do „Opowieści z Narni” . Ostatnim etapem było zdobycie przez nas szczytu Chojnik i zwiedzanie ruin zamku Chojnik wraz z wspaniałymi punktami widokowymi.
Całej wycieczce towarzyszyła miła atmosfera, a wszyscy byli bardzo zadowoleni z wyjazdu.